Personeelshandboek opstellen

In het personeelshandboek liggen alle primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden vast. In de praktijk is het een onmisbare aanvulling op het arbeidsovereenkomst of de CAO. Het handboek zorgt voor duidelijkheid en structuur voor het personeel en organisatie.

U kunt er op terugvallen als er misverstanden zijn. Daarnaast bent u juridisch ingedekt doordat interne regels en richtlijnen duidelijk zijn gecommuniceerd met de werknemers. Het handboek omvat o.m. regels omtrent toeslagen, verlof, ziekte- en arbeidsongeschiktheid, gedragingen, pensioen en bedrijfsregelingen. Het personeelshandboek vormt een integraal geheel met de arbeidsovereenkomst.

Basis en uitgebreid personeelshandboek

De inhoud van het handboek is voor elk bedrijf anders, omdat geen enkel bedrijf hetzelfde is. U bepaalt zelf de vorm, indeling en de inhoud van het personeelshandboek. Om u te helpen bieden wij de volgende handboek versies aan:

  • Basis personeelshandboek (15 pagina’s); met een inhoudsopgave, versiebeheer, overzichtelijke uitwerking van de belangrijkste primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Klik hier voor de inhoudsopgave.
  • Premium personeelshandboek (50 pagina’s): de inhoud is gelijk aan het basishandboek maar uitgebreider uitgewerkt en bevat alle bedrijfsreglementen. Klik hier voor de inhoudsopgave

Persoonlijke benadering & op maat

Wij houden met u een persooonlijk intake-gesprek om uw wensen en bestaande regelingen te inventariseren. Aan de hand van uw wensen stellen wij het concept personeelshandboek samen afgestemd op uw bedrijf. Na uw terugkoppeling voeren wij eventuele correcties door en ontvangt u de definitieve versie in MS Word. U heeft dus geen omkijken naar het opstellen van het handboek.

Naast het opstellen van het handboek kunnen wij u ook helpen bij de implementatie van het personeelshandboek. Wij helpen u bij de communicatie met uw werknemers, afstemming met de OR en aanpassing van bestaande arbeidsovereenkomsten van individuele werknemers.

Uw handboek altijd up-to-date

Voor een vast bedrag per jaar actualiseren wij uw handboek aan de veranderende wet- en regelgeving. Elk jaar ontvangt u een geactualiseerde versie van uw handboek waarbij u zelf beslist welke veranderingen u doorvoert. Zo weet u dat uw handboek altijd aan de laatste wetgeving voldoet en heeft u er verder geen omkijken naar.

Onze deskundige specialisten kunnen u precies vertellen wat uw mogelijkheden zijn als u een arbeidsovereenkomst wilt opstellen. Vraag een gratis intakegesprek aan.

Goed geregeld!